Thursday, December 15, 2011

တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာဆုိတာ ေႏွာင္ၾကိဳးေတြမပါဘူး

Getting a return on their love is not what matters to them.
ကိုယ္က သူ႕ကိုခ်စ္တယ္ဆိုျပီးေတာ့ အက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ျပီးေတာ့ သူ႕ဆီက တစ္စံုတစ္ခု ျပန္ရဖို႕အေရးကို လံုး၀ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားဘူး။

တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း သူတစ္ပါးအတြက္ အနစ္နာခံပါတယ္ ဆိုျပီးေတာ့ သူတပါးရဲ႕ဘ၀ကို အပိုင္စီးထားတာေတြ ရွိတယ္။ သတိထားၾကည့္ရင္ ေတြ႕လိမ့္မယ္။ '' ငါ နင္တို႕အတြက္ အနစ္နာခံရတာ၊ နင္တို႕ကို ကယ္တင္ထားရတာ၊ နင္တို႕အတြက္ အနစ္နာခံထားရတာမို႕လို႕ ငါေျပာတဲ့စကားကို နင္တို႕ တေသြမတိမ္းလိုက္နာရမယ္။ နင္တို႕ဥာဏ္နဲ႕နင္တို႕ မစဥ္းစားနဲ႕ေတာ့၊ ငါေျပာတာ၊ ငါလုပ္ေပးတာကို လက္ခံလိုက္၊ ေခါင္းျငိမ့္လိုက္၊ ငါက ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတယ္လို႕ပဲ ယူဆေတာ့၊ ငါက မေကာင္းဘူးဆိုရင္ မေကာင္းဘူးလို႕ဘဲ ယူဆလိုက္ေတာ့။ ငါက နင္တို႕ကို ကယ္တင္ထားရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ နင္တို႕ဘ၀နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး အစစအရာရာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။'' လို႕ သေဘာထားမိတတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ ဒီလိုသေဘာထားမိတာေတြ ရွိတယ္ေနာ္။ ဒီလိုေျပာတတ္တာေတြလည္း အမ်ားၾကီး ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒီလိုေျပာတယ္ဆိုရင္ တကယ့္ေမတၱာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

Truly unconditional love is both free and freeing.

တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာ၊ ေႏွာင္ၾကိဳးမဲ့ေမတၱာမ်ိဳးဟာ လြတ္လပ္ေနတယ္။ လြတ္လပ္မႈကိုလည္း ေပးတယ္။

ေမတၱာေပးတာမွာ တစ္ခုခု ေႏွာင္ၾကိဳးပါေနရင္ သူ႕ဆီက တစ္ခုခုေမွ်ာ္လင့္ေနရင္ ကိုယ္က ေမွ်ာ္လင့္ေနရတာနဲ႕ကိုပဲ မလြတ္လပ္ေတာ့ဘူး။ ငါေမွ်ာ္လင့္တာ သူ႕ဆီက ရပါ့မလား၊ ဘယ္ေတာ့ရမလဲ၊ မရရင္ ဘယ္လို လုပ္ရပါ့မလဲ၊ ေတြးေနရတယ္၊ မလြတ္လပ္ေတာ့ဘူး။ ငါ ဘာမွ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ ငါတတ္ႏိုင္တာ လုပ္ေပးလိုက္ျပီးျပီ၊ ျပီးျပီ။ ဒါပဲ။ လြတ္လပ္သြားတယ္ေနာ္။

ရတဲ့လူကလည္းပဲ သူ႕ဆီက ငါ အကူအညီယူထားတယ္၊ ရထားတယ္။ သူက ငါ့ကို ေမတၱာ အင္မတန္ၾကီးမားလြန္းလို႕ ငါ့ကို အကူအညီေတြ အမ်ားၾကီးေပးတယ္၊ ငါသူ႕ကို  ေက်းဇူးျပန္ဆပ္ရဦးမွာပဲ၊ သူကေတာ့ တစ္ခုခု ျပန္ေမွ်ာ္လင့္ဦးမွာပဲဆိုတဲ့ စိတ္ကေလး သူ႕မွာရွိေနရင္ ျမင္တိုင္း ျမင္တိုင္း အေၾကြးရွင္ကို ျပန္ျမင္ရတဲ့လူလို ျဖစ္ေနတယ္။ အေၾကြးမဆပ္ေသးဘူးလားလို႕ ေမးတာကို ခံရသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ခံရသိပ္ခက္တယ္ေနာ္။

ဒါေၾကာင့္ တကယ္ခ်စ္ရင္ နင္ ငါ့ေက်းဇူးကို မသိပါဘူးလို႕ မေျပာပါနဲ႕။ နင္တို႕ ေက်းဇူးကန္းတယ္လို႕ မေျပာလိုက္ပါနဲ႕။ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုေတာ့ ဒီလိုေျပာလိုက္ရင္ အဓိပၸာယ္က ေႏွာင္ၾကိဳးပါေနတယ္၊ လြတ္လပ္တဲ့ ေမတၱာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေပးႏိုင္ရင္ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ပဲ ေပးလိုက္ပါ။ ဒီလို မေပးႏိုင္ရင္လည္း မေပးႏိုင္မွန္း သိလိုက္ပါ။ အျပစ္မတင္ပါနဲ႕။ ဒါဟာ အတင္းၾကီး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႕ရတာ မဟုတ္ဘူး။

ေမတၱာဆိုတာ ငါ ေမတၱာစစ္ထားမယ္ဆိုတာနဲ႕လည္း ျဖစ္မသြားဘူး။ အင္မတန္အသိဥာဏ္ၾကီးမွ အျမဲတမ္း ကိုယ့္စိတ္ကို သိေန၊ ၾကည့္ေနမွ ျဖစ္လာတယ္။



ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက (မဟာျမိဳင္ေတာရ)
* ေမတၱာတရားလမ္းေပ်ာက္ရာမွ လမ္းမွန္ေပၚေရာက္လာသူ *

1 comment:

  1. တကယ္ခ်စ္တာပဲလား?

    * ခ်စ္တာနဲ႔ ေမတၱာဟာ တူသလုိနဲ႔ ကဲြျပားလွပါတယ္။
    * ခ်စ္တာက သံေယာဇဥ္ကုုိ အရင္းခံၿပီး ေမတၱာကေတာ့ ျဗဟၼစုိရ္တရားကုိ
    အရင္းခံပါတယ္။
    * သံေယာဇဥ္ဟာ ပူေလာင္ေစတတ္ၿပီး ျဗဟၼစုိရ္ကေတာ့ ေအးျမေစတတ္ပါတယ္။
    * ခ်စ္တာက ကုိယ့္အတြက္ျဖစ္ၿပီး ေမတၱာက သူမ်ားအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
    * ပုိင္ဆုိင္ခ်င္တာ၊ ရယူခ်င္တာ၊ ထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္တာ၊ မနာလုုိတာ၊ သဝန္တုုိတာ စတာေတြဟာ အခ်စ္ရဲ႕ သေကၤတ သေဘာေတြျဖစ္ၿပီး ႀကီးပြားေစခ်င္တာ၊ အႏၲရယ္ကင္းေစခ်င္တာ၊ ကုိယ္က်န္းမာ၍ စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္တာ စတာေတြဟာ ေမတၱာရဲ႕ သေကၤတ သေဘာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်စ္နဲ႔ ေမတၱာဟာ အပူနဲ႔ အေအးလုိ ကြားျခားလွပါတယ္။
    * ခ်စ္တာက တဏွာေပမေတြနဲ႔ ေရာယွက္ေနတဲ့အတြက္ ပူေလာင္ေစၿပီး ေမတၱာကေတာ့ အက်ိဳးလုိလားျခင္း သက္သက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေအးျမေစပါတယ္။
    * တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ေတြ႕တုန္းဆံုးတုန္း ခ်စ္ခင္ၾကျခင္းသည္ တစ္ခ်ိဳ႕ကအခ်စ္-ေဂဟႆိတေပမတဏွာကိုအရင္းခံၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေမတၱာ-အျပစ္မလုိလားျခင္းကုိ အရင္းခံၾကသည္။
    တကယ္စစ္မွန္ေသာ မိတ္ေဆြစစ္ကုိကား ခဲြျခားဖုိ႔ရန္ခက္ခဲလွသည္။ အမွန္စစ္မွန္ေသာ အေပါင္းအသင္းတုိ႔သည္ ေမတၱာ-ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ သည္းခံျခင္း၊ နားလည္တတ္ျခင္း-သေဘာကုိ အေျခခံတတ္သည္။
    ထုိေမတၱာရဲ႕သေဘာသဘာ၀က-
    (၁) တစ္ဖက္သူရဲ႕အက်ိဳးစီးပြါးကုိ ေရွးရႈက်င့္ႀကံျခင္း၊
    (၂)ရန္ၿငိဳးကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္ပီး ၿငိမ္းေအးျခင္းလကၡဏာရွိျခင္း။
    (၃) သူတစ္ပါးတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း၊ ႏွစ္သက္ျခင္းကိုသာ ျပဳလုပ္တတ္ၿပီး ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ ၾကည့္တတ္ျခင္း။(ဗုဒၶ)
    * ေမ်ာ္လင့္ခ်က္မထားပဲ သူဘာပဲျဖစ္ေနေန။ ကုိယ္ကသူ႔ဆီမွ ဘာေမ်ာ္လင့္ခ်က္မွမလုိလား။ တကယ္လုိလားခဲ့သည့္တုိင္ အဲဒီလုိလားတဲ့ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ဟာ သူ႔အတြက္ပဲျဖစ္ရမယ္။ သူဘယ္လုိအဆင့္တန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ နားလည္ေပးႏုိင္ရမယ္။ ခြင့္လႊတ္တတ္ရမယ္။ သူ႔ဆီက ေပးဆက္မႈကို ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ သူ႔အေပၚမွာသာမူတည္ေနရမယ္။ ကုိယ့္အတြက္မစဥ္းစား။ ကိုယ့္အတြက္မလုိလားဘူး။ သူ႔ဆီကေမ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခု၊ ပုိင္ဆုိင္လုိမႈတစ္ခုခုကုိ မလုိလားဘူးလုိ႔စိတ္ထားႏုိင္ရမယ္။ သည္လုိေမတၱာမ်ိဳးကုိေတာ့ လုိခ်င္မႈ-ေလာဘ၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ပ်က္စီးျခင္းေဒါသ၊ အဆုိးအေကာင္းကုိမေ၀ဖန္ႏုိင္ျခင္း ေမာဟ-တုိ႔ လံုး၀ကင္းစင္ၿပီးေသာ အရိယာသူေတာ္စင္ဘုရား ရဟႏၱာမ်ားသႏၱာန္မွာသာ အၿမဲျဖစ္ႏုိင္သည္။
    သာမန္လူမ်ား၏ လူနည္းစုသႏၱာန္မွာေတာ့ သည္ေမတၱာမ်ိဳးျဖစ္ေလ့ရွိၾကသည္။ သည္လုိေမတၱာမ်ိဳးကိုထားႏုိင္ေသာသူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ သုို႔ေသာ္ သူတုိ႔သႏၱာန္မွာအၿမဲမျဖစ္ႏုိင္ၾက။ ရာထူးဂုဏ္သိမ္၊ ဥစၥာပစၥည္းပုိင္ဆုိင္မႈ မ်ားလာခ်ိန္ႏွင့္ အလြန္သည္းခံႏုိင္ခဲတဲ့အခ်ိန္၊အမွန္တကယ္အခက္ခဲေပါင္းမ်ားစြားနဲ႔ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အဲသည္လုိ ေမတၱာမ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္သည္။ ၾကာၾကာထိမ္းမထား
    ႏုိင္ေပ။
    သာမန္လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ကေတာ့ မိမိကုိလည္းနားလည္ေပးႏုိင္တယ္ ၊ ခြင့္လႊတ္ေပးႏုိင္တယ္၊ အေနလည္းနီးစပ္ေနတယ္ဆုိရင္ မိတ္ေဆြအျဖစ္ေပါင္းသင္းတတ္ၾကသည္။
    သုိ႔ေသာ္ လမ္းႀကံဳတဲ့အခါ ေစ်းမွာ ထမင္းေကၽြးရံုမွ်ျဖင့္ ကူညီေပးၾကျခင္းသည္ မိတ္ေဆြစစ္ကား ျဖစ္မလာႏုိင္ေသး။ မိတ္ေဆြစစ္ဟု မခဲြျခားႏုိင္ေသး။ မိမိကုိယ္ကုိက မိတ္ေဆြစစ္ဟုတ္မဟုတ္ကိုေတာ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကမည္မဟုတ္ေပ။ သုိ႔ဆုိကာမူ မိမိကေရာ မိတ္ေဆြပီသသလားလုိ႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္မိတဲ့အခါတုိင္း မိမိအေပၚမွာ ဘယ္အတုိင္းတာထိအႏြံတာခံ၊ ယံုၾကည္အားထားရတဲ့သူရွိေနၿပီလဲ ဆုိတဲ့ ျခားနားခ်က္အားျဖင့္ ခန္႔မွန္းႏုိင္သည္။
    တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ယံုၾကည္မႈသည္ ထုိသူတုိ႔၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ပုိမိုထင္ရွားေၾကာင္း သက္ေသအျဖစ္ရွိရမည္။ ေနာက္ကြယ္မွာမိမိအေပါင္းသင္းႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ မိမိက မိမိရဲ႕အေပါင္းအသင္းအတြက္ အေကာင္းဆံုးကုိယ္စားျပဳျခင္းျဖစ္ေနရမည္။ သည္လုိဆုိ ေပါင္းသင္းျခင္းစစ္မွန္မမွန္ ခဲြျခားႏုိင္သည္။ တကယ္ခ်စ္တတ္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ႏုိင္သည္။

    ေရးသားသည္။ ။ ဒုခမံ ခမတိ၊ ဒုဒၵဒံ ဒဒါတိ၊ ဒုကရံ ကေရာတိ-အဂၤုတၱရနိကါယ္ေမတၱာသုတ္ပါဠိႏွင့္ A Friend in need is a Friend indeed -စားသားမ်ားကုိ အေျခခံလွ်က္ မိမိညာဏ္စြမ္းသေလာက္မွ်ေ၀လုိက္ရပါသည္။
    ေမတၱာျဖင့္။ sonmothers@gmail.com

    ReplyDelete