ေနာင္တ မရေစဖို႔ သတိထားရန္ အခ်က္မ်ား…
from အရွင္ဉာဏဒီပ (ဓမၼရတနာ) by nyanadipa
ေနာင္တ တရားႀကီး (၁၀) ပါး (သို႔မဟုတ္) ကုကၠဳစၥ (၁၀) ပါး…
(၁)
ငယ္ရြယ္စဥ္က ပညာသင္ၾကားရန္ အခြင့္အေရး ရပါလ်က္ ပညာကို မသင္ၾကားဘဲ
ဆိုးေပေတကာ ေက်ာင္းေျပးလုပ္၍ ေနာင္အခါမွ အသက္ေမြးမႈ မျပည့္စံုျခင္းေၾကာင့္
ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(ငယ္စဥ္က ပညာ မသင္ခဲ့မိျခင္း)
(၂) ငယ္ရြယ္စဥ္ အခါက ပစၥည္းဥစၥာ မရွာမိခဲ့၍ အိုမင္းရင့္ေရာ္ ေနာင္ေသာအခါမွ မရွိဆင္းရဲ မြဲျပာက်ေသာေၾကာင့္ ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(ဒုတိယ အရြယ္က ဥစၥာ မစုခဲ့မိျခင္း)
(၃)
ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲ ကုန္းေခ်ာစကားျဖင့္ ရန္တိုက္ေပးခဲ့ မိေသာေၾကာင့္
ေသရာေညာင္ေစာင္း လဲေလ်ာင္းမိေသာအခါ ငါျပဳခဲ့မိတာမွားေလျခင္း ဟု
ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(သူတစ္ပါး၏ ခ်စ္ခင္မႈမ်ားကို ဖ်က္ဆီးခဲ့မိျခင္း)
(၄)
သတၱ၀ါမ်ားအား သနားမဖက္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ သတ္ခဲ့မိျခင္းေၾကာင့္ သက္ရြယ္
ႀကီးရင့္လာေသာအခါ ယူႀကံဳးမရ ျဖစ္ကာ ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(သူ႔အသက္ကို သတ္၍ စားခဲ့မိျခင္း)
(၅) မသြားလာအပ္ေသာ သူ႔မယားႏွင့္ သမီးမ်ားကို သြားလာေပါင္းသင္း ဖ်က္ဆီးမိျခင္းေၾကာင့္ မိမိသားသမီးမ်ား ရလာပါက ေနာင္တတဖန္ ပူပန္ရျခင္း။
(သူတစ္ပါး သားမယားကို ဖ်က္ဆီးခဲ့မိျခင္း)
(၆)
မ်ားစြာေသာ ပစၥည္းဥစၥာ ဂုဏ္အဂၤ ါႏွင့္ ျပည့္စံုခဲ့ပါလ်က္ ဒါနတည္း ဟူေသာ
လွဴဒါန္းေပးကမ္းရန္ သတိမရဘဲ မြဲျပာက်ကာမွ ငါမလွဴခဲ့မိတာ မွားေလျခင္းဟု
ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(ပစၥည္းရွိလ်က္ အလွဴဒါန မစြန္႔ႀကဲခဲ့မိျခင္း)
(၇)
မိဘို၊ ဖအိုမ်ားကို ေကၽြးႏိုင္ေမြးႏိုင္ ဥစၥာအင္အား ရွိပါလ်က္
အသက္ထင္ရွား ရွိစဥ္က ေကၽြးေမြးရန္ သတိမရဘဲ ေသလြန္သြားပါမွ ငါမေကၽြးခဲ့မိတာ
မွားေလျခင္းဟု ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(ေမြးမိ၊ ေမြးဘတို႔ကို မကြယ္လြန္မီ မျပဳစုခဲ့ရျခင္း)
(၈) ေမြးသည့္ မိခင္၊ ဖခင္ ေက်းဇူးရွင္တို႔အား မေထမဲ့ျမင္ ျပဳခဲ့ ေျပာခဲ့ မိေသာေၾကာင့္ ေနာင္ေသာအခါမွ ရင္ထုမနာ ျဖစ္ရျခင္း။
(ေက်းဇူးရွင္မ်ားအား ေက်းဇူးကန္းခဲ့မိျခင္း)
(၉)
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းေကာင္း၊ ရဟန္းျမတ္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား
ရွိပါလ်က္ မဆည္းကပ္ မကိုးကြယ္ မိျခင္းေၾကာင့္ ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(သူေတာ္ေကာင္း၊ ပညာရွိတို႔၏ ဆံုးမစကား နည္းနာမ်ားကို မနာယူမိခဲ့ျခင္း)
(၁၀)
ၿငိမ္သက္ေသာ အက်င့္၊ ၿခိဳးၿခံေသာအက်င့္သည္ ေကာင္း၏ဟု သူေတာ္ေကာင္းမ်ား
ေဟာၾကားခဲ့ပါလ်က္ ေတြေ၀သည့္အတြက္ မက်င့္ႀကံခဲ့မိေသာေၾကာင့္ အခါေႏွာင္းကာမွ
ေနာင္တႀကီးစြာ ရျခင္း။
(၀ိပႆနာ တရားမ်ား က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈ မရွိခဲ့ျခင္း)
ဤ ေနာင္တတရား စာစုကို ဖတ္ရႈျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား ပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
လြန္ဆြဲပြဲ... ေပးစာ (၂၅)...
from အရွင္ဉာဏဒီပ (ဓမၼရတနာ) by nyanadipa
ျမန္မာႏိုင္ငံက
ၿမိဳ႕ေတြ၊ ရပ္ကြက္ေတြ၊ ေက်းလက္ ေတာရြာေတြမွာ လြန္ဆြဲပြဲကို သားတို႔
သမီးတို႔ ျမင္ဖူးၾကမွာပါ။ အဲဒီမွာ ဆိုရင္ အသင္း ႏွစ္သင္း ရွိတယ္ေလ။
အသင္းႏွစ္သင္းကေတာ့ အႏိုင္ရရွိေရးအတြက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ အင္အားထုတ္ၿပီး
ဆြဲေနၾကတာ။
ဘုန္းဘုန္းက သားတို႔၊ သမီးတို႔ကို ေျပာျပခ်င္တဲ့
လြန္ဆြဲပြဲမွာလည္း အသင္းႏွစ္သင္း ရွိတယ္။ အဲဒီ အသင္းႏွစ္သင္းရဲ႕ နာမည္က
ကုသိုလ္စိတ္အသင္းနဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္အသင္း အေၾကာင္းပါပဲ။
အကုသိုလ္စိတ္
အသင္းမွာက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အစရွိတဲ့ စိတ္ေတြက အသင္း၀င္ေတြေပါ့။
ကုသိုလ္စိတ္ အသင္းက အဖြဲ႕၀င္ေတြက အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ေတြပါ။
ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔
အကုသိုလ္ စိတ္ေတြဟာ လူတိုင္းလူတိုင္း အားလံုးရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ရွိေနၾကတယ္။
ရဟႏ ၱာ ျဖစ္မွသာ စိတ္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ အားလံုး မရွိေတာ့တာေလ။
ဒါေၾကာင့္ သားတို႔၊ သမီးတို႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း ကုသိုလ္လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္လည္း
ရွိေနသလို အကုသိုလ္လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္လည္း ရွိေနၾကတယ္။
ဒါဆိုရင္
စိတ္ထဲမွာ အဲဒီ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ အကုသိုလ္ စိတ္ေတြ အလုပ္လုပ္ၿပီး
လြန္ဆြဲေနၾကတာကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သိႏိုင္မလဲ လို႔ ေျပာရရင္ သတိနဲ႔ ဉာဏ္ပညာ
ကို အသံုးခ်ရင္ သိလာမွာပါ။
သတိက စိတ္ေတြ ေျပာင္းလဲေနတာကို ျမင္ေအာင္
ၾကည့္ေပးလိမ့္မယ္။ စိတ္ေတြ ေျပာင္းလဲေနတာ ဆိုတာက တစ္ခါတေလ စိတ္က
ေကာင္းတဲ့စိတ္လည္း ျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြ
ျဖစ္ေနၾကျပန္ေရာ။
သတိနဲ႔ ၾကည့္ေပးထားတဲ့ စိတ္ကို ဉာဏ္ပညာက
ဆက္ၿပီးေတာ့ အခု ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ဟာ ေကာင္းတဲ့ စိတ္လား မေကာင္းတဲ့ စိတ္လား
ဆိုတာကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေပးလိမ့္မယ္။
ဥပမာ - အရိပ္တစ္ခုကို
ေတြ႕လိုက္တယ္ ဆိုပါစို႔။ အဲဒီ အရိပ္ဟာ လူလား၊ တိရစာၦန္လား ဘာအရိပ္လဲ
ဆိုၿပီးေတာ့ ထပ္ၿပီး သံုးသပ္ၾကသလိုပါပဲ။ အရိပ္ ဆိုၿပီး သိလိုက္တာက သတိ။
ဘာအရိပ္လဲ လို႔ ထပ္ၿပီး စိစစ္ သံုးသပ္ တာက ဉာဏ္ပညာ ေပါ့။
အဲဒီလိုပဲ
ဉာဏ္ပညာရဲ႕ အကူအညီကို ယူၿပီး ေကာင္းတဲ့ စိတ္နဲ႔ မေကာင္းတဲ့ စိတ္တို႔ကို
သားတို႔၊ သမီးတို႔က ခြဲျခား သိသြားၿပီ ဆိုေတာ့ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြကို
အျဖစ္မခံဘဲ ေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြကိုသာ ရွိေနေစဖို႔ ၀ီရိယ အားထုတ္သြားရင္
ျဖစ္တဲ့ စိတ္တိုင္းမွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြပဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာေလ။
ဒါဆိုရင္ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္ အသင္းႏွစ္သင္း လြန္ဆြဲပြဲမွာ ကုသုိလ္စိတ္ အသင္းက ႏိုင္သြားၿပီ။
တစ္ခါတေလေတာ့လည္း
အကုသိုလ္စိတ္ အသင္းက သားတို႔၊ သမီးတို႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အႏိုင္ယူၿပီး
ဗိုလ္က် စိုးမိုးတတ္ၾကေသးတယ္။ မသိမႈ အ၀ိဇၨာ ရွိေနၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြပဲေလ။
ျဖစ္တတ္ၾကမွာပဲ။ ေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႔ မေကာင္းတဲ့စိတ္ အၿပိဳင္အဆိုင္ တစ္လွည့္စီ
အႏိုင္ယူေနၾကတာ။ လွဴခ်င္တဲ့ စိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့စိတ္
ျဖစ္ေနၿပီး ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလို မလွဴခ်င္ေတာ့ဘဲ ေလာဘ ျပန္ျဖစ္သြားတာလည္း
ရွိတတ္တယ္ေလ။
သားတို႔၊ သမီးတို႔က မေကာင္းတဲ့စိတ္မွာပဲ အားသန္ေနတဲ့
အခါ ဆိုရင္ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာက ဦးစီးၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အကုသိုလ္
အသင္းကို ႏိုင္ေအာင္ လုပ္လိမ့္မယ္။
တကယ္လို႔ ေကာင္းတဲ့ စိတ္မွာပဲ
အားသန္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ဆိုရင္ သတိနဲ႔ ဉာဏ္ပညာက ဦးေဆာင္ၿပီး အေလာဘ၊ အေဒါသ၊
အေမာဟ ကုသိုလ္အသင္းကို ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ လိမ့္မယ္။
အသင္းႏွစ္သင္း
လြန္ဆြဲပြဲမွာ သားတို႔၊ သမီးတို႔ရဲ႕ တာ၀န္က ေကာင္းတဲ့စိတ္ အသင္းကိုပဲ
ႏိုင္ေအာင္ သတိနဲ႔ ဉာဏ္ပညာကို ပူေပါင္းၿပီး ၀ိုင္းကူၾကရမွာ။
အဲဒီေတာ့
ေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႔ မေကာင္းတဲ့စိတ္ ႏွစ္ခု လြန္ဆြဲပြဲ ျဖစ္ေနတဲ့
မိမိရဲ႕စိတ္ကို သတိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္။ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြပဲ ျဖစ္ေနေအာင္
ဉာဏ္ပညာကို အသံုးခ်ၿပီး မိမိလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္တိုင္းမွာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေနေအာင္
သားတို႔၊ သမီးတို႔ ႀကိဳးစားၾကေပါ့ကြယ္…..
No comments:
Post a Comment