၂။ မအားဖူးလို႕ မေျပာပါနဲ႕။ ရွိတာကိုသာ သိေအာင္လုပ္ပါ။ လူ႕ဘ၀ဆိုတာ
တြန္းအားေတြလည္း မ်ားတယ္၊ အလုပ္ကိစၥေတြလည္း မအားလပ္ေအာင္ အလြန္ပင္
မ်ားျပားပါတယ္။ အသိထူးျခားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားနဲ႕ထိုက္တန္တာပါ။ လူဆိုတာ
နတ္မ်ားလို ကံေဟာင္းကို ထိုင္စားေနတဲ့ဘ၀မဟုတ္ေတာ့ တလႈပ္လႈပ္နဲ႕
စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရပါတယ္။ အလုပ္မ်ားလို႕လည္း
လူနဲ႕တရားထိုက္တန္တာျဖစ္လို႕ အလုပ္မ်ားတာဟာ တရား၀င္ေပါက္ေတြမ်ားေနတာပဲလို႕
အားရွိစရာ တြက္တက္ဖို႕လိုမွာပါ။ အလုပ္နဲ႕တရား တြဲမိေပါင္းမိဖို႕
ၾကိဳးစားရမွာျဖစ္တယ္။
သတိနဲ႕စိတ္ေပါက္ကို ဖာေထးပိတ္ဆို႕ႏိုင္သူဟာ
ရွိတာကို သိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အသိရွင္းပါတယ္။ အလုပ္မ်ားေပမဲ့ မရႈပ္ပါဖူး။
အသိရႈပ္တာကိုပဲ အလုပ္ရႈပ္တယ္လို႕ေျပာေနၾကတာပါ။ အသိရွင္းရင္ ကံအရွိ
ခႏၥာအရွိ၊ ရုပ္နာမ္အရွိေတြဟာ ၾကည့္ႏိုင္သေလာက္ျမင္ရပါတယ္။ ျမင္သေလာက္လည္း
စြမ္းအားကို ယူတက္ပါတယ္။ စား၀တ္ေနေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး
ကိစၥမ်ိဳးစံုေတြထဲမွာ ဒါန၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ၀ိပႆနာသမာဓိ စြမ္းအားေတြ
ပါ၀င္ေနၾကတာကို အားရွိစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေတြ႕ျမင္ရျပီး
ပါးနပ္လိမၼာကၽြမ္းက်င္စြာ စုေဆာင္းရယူတက္လာပါတယ္။ အရွိဟာ
အသိနဲ႕ထိန္းေပးႏိုင္ရင္ အားလံုးစြမ္းအားေတြၾကီးပါပဲ။
၃။
ကုန္ဆံုးျခင္းရဲ႕ရလဒ္ဟာ စြမ္းအားပဲျဖစ္တယ္။ ကုန္ဆံုးျခင္းရဲ႕ေနာက္မွာ
စြမ္းအား ရလာဒ္တခုခု က်န္ေနခဲ့ရမယ္။ လူ႕ရဲ႕လက္ထဲမွာရွိေနတဲ့
သက္ရွိသက္မဲ့အားလံုး ကိုယ္ရွိခ်င္သေလာက္ ရွိေနၾကမွာမဟုတ္ပဲ
သူရွိႏိုင္သေလာက္သာ ရွိေနျပီး ကန္႕သက္ခ်ိန္ျပည့္ရင္
ကုန္ဆံုးေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကမွာေတြၾကီးပဲ။
ကုန္ဆံုးသြားရင္
ထင္းတံုးေတြပံုထားျပီး မီးရိႈ႕ပစ္လိုက္သလို အလကားကုန္သြားတာမ်ိဳး
မျဖစ္ေစသင့္ဘူး။ အကုန္စာရင္းေတြျပျပီး မပူသင့္မေမာသင့္ဘူး။
ေန႕စဥ္ပစၥည္းေတြ ရွာေဖြျပီး အိုဖို႕ နာဖို႕ ေသဖို႕ ပူဖို႕
ေလာင္စာထည့္ေပးတာနဲ႕ဘဲ ပစၥည္းေတြ ကုန္မယ္ဆိုရင္ သိပ္ရံႈးတာေပါ့။
တရားမပါတဲ့ လူရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးဟာ ထင္းတံုးေတြပံုျပီး မီးရိႈ႕ပစ္ေနသလို
ေလာင္ေလာင္ျပီး ကုန္ကုန္သြားၾကတာျဖစ္လို႕ သိပ္ႏွေျမာစရာေကာင္းတယ္။
ထင္းပံုၾကီးကို
ထမင္းဟင္းခ်က္သည့္အခါ ယူယူျပီး မီးဆိုက္အသံုးခ်လိုက္ေတာ့
ထင္းတံုးေတြကုန္သြားေပမယ့္ တဖက္က ထမင္းဟင္းက်က္လို႕ စားရတာမ်ိဳး
ျပစရာက်န္ခဲ့တာမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ကိုယ့္လက္ထဲမွာရွိတဲ့
ကိုယ္နဲ႕ဆိုင္သည့္အရာေတြအားလံုး အခ်ိန္ေစ့ရင္ တနည္းနည္းနဲ႕
ကုန္သြားမွာခ်ည္းပဲ။ ဘာတစ္ခုမွ ဆုပ္ကိုင္ထားလို႕မရပါဘူး။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္
စားသံုးလို႕ကုန္၊ ေပးလို႕ကုန္၊ ေပ်ာက္ပ်က္လို႕ကုန္တဲ့။ အကုန္သံုးမ်ိဳးနဲ႕
ေန႕စဥ္ကုန္ေနရတာခ်ည္းပါ။ ဒီလိုကုန္ဆံုးသြားတဲ့အခါ ဒါနရႏိုင္တဲ့ေနရာမွာ
ဒါနအားေတြ က်န္ရစ္ခဲ့ေအာင္ သဒၥါနဲ႕စိတ္ကို သန္႕စင္၊ သတိနဲ႕စိတ္ကိုထိန္း၊
ဥာဏ္နဲ႕ ကၽြမ္းက်င္ပါးနပ္စြာယူထားရမယ္။
ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြ၊
သီလေတြရႏိုင္တဲ့ေနရာမွာ မလြတ္တမ္းဆြဲယူႏိုင္ရမယ္။ သမာဓိရႏိုင္သည့္
ေနရာေရာက္ျပန္ေတာ့ သတိ၀ရိယတြဲျပီး စူးစူးစိုက္စိုက္ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္
ခုလည္းေသခ်ာ ေနာင္လည္း စိတ္ေအးရေအာင္ တခါတည္း ယူထားသင့္ပါတယ္။
ဘာပဲလုပ္လုပ္ စိတ္ေပါက္ကို လံုေအာင္ဖာျပီး ေသေသသပ္သပ္ ပိပိရိရိ
ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပဲလုပ္သင့္ပါတယ္။
၀ိပႆနာရႏိုင္တဲ့ ေနရာက်ျပန္ေတာ့
အသိကိုလ်ိဳ႕၀ွက္မထားပဲ အကုန္ထုတ္သံုးမွပဲ။ စိတ္ေပါက္ကို သတိနဲ႕ဖာထားရင္
အသိလည္းလံုေနလို႕ ရွိတာကို တကယ္သိျမင္ရပါတယ္။
ေန႕စဥ္ထမင္းနဲ႕စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြစားေနတာကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ မနက္စားလိုက္ေတာ့
ညေနစာတယ္။ ညေနစားလိုက္ေတာ့ မနက္မွာ ဆာေနျပန္တယ္။ ဒါေတြဟာ ၾကည့္တက္ရင္
၀ိပႆနာပဲ။ ကုန္သြားလို႕ဆာတာဆိုေတာ့ ကုန္တာ ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္တာဟာ
အနိစၥပဲ။ ဆာတာဟာ ဒုကၡပဲ။ ခႏၥာဟာ ကုိယ့္အလိုမလိုက္၊ ကိုယ္ကသာ
ခႏၥာေနာက္လိုက္ျပီး ေကၽြးရ၊ စားရမွျဖစ္လို႕ အနတၱပဲ။
အမိႈက္ပံုးထဲ
ေန႕စဥ္အမိႈက္ပစ္ေနတာဟာ ၀ိပႆနာပဲ။ သံုးမျဖစ္ေအာင္ အမိႈက္ထဲပစ္လိုက္ရေအာင္
ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္သြားတာ ျဖစ္လို႕ အနိစရႈရံုပဲ။ ျဖစ္ခ်င္တာမျဖစ္၊
မျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္သြားလို႕ ဒုကၡေပါ့။ '' ဟဲ့အမိႈက္ေတြ ပစၥည္းေကာင္းေတြ
ျပန္ျဖစ္ၾကစမ္း'' လို႕ခိုင္းလို႕မရ။ ကိုယ့္အလို သူမလိုက္ေတာ့ အနတၱဆိုတာ
ရွင္းေနတာပဲ။
ပစၥည္းေတြ သူခိုးခိုးခံရလို႕ ေပ်ာက္သြားတာေတာင္မွ
သတိနဲ႕အသိေကာင္းသူဟာ အပူမက်န္ေစပဲ ၀ိပႆနာရႈ႕ျပီးအျမတ္ထုတ္ယူႏိုင္ပါေသးတယ္။
အသိ သတိေကာင္းသူအတြက္ အမ်ားခ်ံဳးခ်ငိုစရာ ပူေလာင္စရာအားလံုးဟာ ျပံဳးျပစရာ
ျငိမ္းေအးစရာေတြခ်ည္ျဖစ္ေနတက္ပါတယ္။
ေန႕စဥ္လူေတြလုပ္ေနၾကတဲ့
စား၀တ္ေနေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးေတြအားလံုးဟာ အသိသတိေခါင္းတြဲ
တပ္ဆင္ေပးလိုက္ရင္ ဒါန၊ သီလ၊ သမာဓိ ၀ိပႆနာစြမ္းအားေတြခ်ည္ပါပဲ။
ျပီးေတာ့
ရွင္လာရင္ ဧကန္ေသရမယ္။ ျဖစ္လာရင္ ဘာမဆိုပ်က္ရမယ္။ ရလာရင္
အခ်ိန္ေစ့ေတာ့ကုန္ဆံုးသြားရမယ္။ ေတြ႕ဆံုလာရင္ ကန္႕သပ္ခ်ိန္ျပည့္ေတာ့
ကြဲရမယ္။ ဒါဟာ ဘ၀သံသရာမွာ သြားေနၾက၊ ပံုမွန္လည္ပတ္ေနရတဲ့ လမ္းရိုးၾကီးပါ။
အသိ သတိမပါသူေတြ မူးလဲသြားၾကေပမဲ့ အသိသတိအားေကာင္းသူေတြအတြက္ေတာ့ ဒါေတြဟာ
'' အား'' ေတြၾကီးပါပဲ။
လူကို ေလာက ကႏိုင္တယ္။ ေလာကကိုေတာ့ (တရား)
ဓမၼကႏိုင္တယ္။ (တရား) ဓမၼကိုႏိုင္တာကေတာ့ သတိပညာပါ။ သတိပညာနဲ႕
ဓမၼကိုလက္ကိုင္ထားႏိုင္ရင္ ေလာကကို ႏိုင္ပီျဖစ္လို႕ လူဟာ ေလာကအလယ္မွာ
ေကာင္းဆိုး ၂-တန္ ဘယ္ေလာကဓံနဲ႕ေတြ႕ေတြ႕ေနရာတိုင္း အ၀င္ဆန္႕သြားပါတယ္။
No comments:
Post a Comment