Thursday, December 15, 2011

ေမတၱာ

မိမိကိုယ္ကို ပိုျပီးေတာ့ အသိဥာဏ္ၾကီးမာလာေအာင္ တိုးတက္လာေအာင္ လုပ္တာနဲ႕၊ သူတစ္ပါးကိုလည္းပဲ ပိုျပီးေတာ့ အသိဥာဏ္ ၾကီးမားလာေအာင္၊ တိုးတ္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတာဟာ ေမတၱာပါ။ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္ စိတ္ဓါတ္နဲ႕အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္လာေအာင္၊ ျမင့္ျမတ္လာေအာင္ လုပ္ျပီးေတာ့ သူတစ္ပါးကိုလည္းပဲ စိတ္ဓါတ္နဲ႕အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္လာေအာင္ အကူအညီေပးႏိုင္တာ အေထာက္အကူ ေပးႏိုင္တာက ေမတၱာပါပဲ။သူတစ္ပါးကို ေမတၱာထားႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဖက္ဖက္က ပိုျပီးေတာ့ ၾကီးပြားလာေအာင္၊ တိုးတက္လာေအာင္၊ အသိဥာဏ္နဲ႕စိတ္ဓါတ္တိုးတက္မႈ၊ ရင့္က်က္မႈျဖစ္လာေအာင္ အေထာက္အကူ ေပးမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က တကယ္စိတ္ခ်မ္းသာေနမွသာ သူတစ္ပါး စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို တကယ္လိုလားတဲ့စိတ္ အျပည့္အ၀ျဖစ္တယ္။We are incapable of loving another unless we love ourselves.မိမိကုိယ္ကိုမိမိ မခ်စ္လို႕ရွိရင္ သူတစ္ပါးကို ခ်စ္ဖို႕ရာ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။ေမတၱာဟာ မ်က္ႏွာကို က်က္သေရရွိေစတယ္၊ လွပေစတယ္၊ ခ်စ္စရာ ခင္စရာေကာင္းေစတယ္။ေမတၱာဟာ power အစစ္ပဲ။ က်န္တဲ့ power ေတြက power အတုေတြ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေမတၱာဟာ အခုအခ်ိန္ထိ power ၾကီးတုန္းပဲ။ သူမ်ားကိုယ့္ကို ေၾကာက္တာဟာ power အစစ္မဟုတ္ဘူး။တကယ့္စစ္မွတ္တဲ့ ေမတၱာဟာ သူ႕ဘက္က တံု႕ျပန္မႈ မရွိလည္းပဲ ကိုယ့္ေမတၱာက ဆက္လက္ျပီးေတာ့ ရွိေနဦးမွာပဲ၊ တည္တံ႕ေနဦးမွာပဲ၊ စစ္မွန္တဲ့ေမတၱာကို ျပန္ယူလိုက္လို႕ မရပါဘူး။ ျပန္ရုပ္သိမ္းလို႕ မရပါဘူး။ အကယ္၍ ျပန္ယူလိုက္လို႕ရရင္ အဲဒါ ေမတၱာစစ္ မဟုတ္ပါဘူး။တကယ့္ေမတၱာဟာ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အျပစ္ရွိတဲ့လူတစ္ေယာက္ ဆိုတဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ဘူး။တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာမွာ အေၾကာင္းျပခ်က္၊ ေတာင္းဆိုခ်က္ မရွိဘူး။Truly unconditional love is both free and freeing.တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာ၊ ေႏွာင္ၾကိဳးမဲ့ ေမတၱာမ်ိဳးဟာ လြတ္လုပ္ေနတယ္၊ လြတ္လပ္မႈကိုလည္း ေပးတယ္။စား၀တ္ေနေရးမွာ မွီခိုမႈမရွိတာ ( financially independent ) ခံစားမႈပိုင္းမွာ မွီခိုမႈမရွိတာ (emotionally independent ) စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မွီခိုမႈမရွိတာ (psychologically independent) အသိဥာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မွီခိုမႈမရွိတာ၊ (intellectually independent) မ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ေန႕စဥ္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ အေထာက္အကူ ေပးေနတာဟာ တကယ့္ေမတၱာစစ္ကို ျပေနတာပဲ။ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူဟာ အသိဥာဏ္ပိုင္း ဆိုင္ရာမွာ ကိုယ့္အေပၚ မွီခိုအားကိုးမႈ ျဖစ္မေနဘူးဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ထားရမယ္။တကယ္ေမတၱာအစစ္အမွန္နဲ႕ခ်စ္ရင္ ကိုယ့္ခ်စ္တဲ့သူကို ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ ရပ္တည္ႏိုင္တဲ့သူ၊ ကိုယ့္အသိဥာဏ္နဲ႕ကိုယ္ စဥ္းစားႏိုင္တဲ့သူ၊ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့သူ၊ သြားရဲလာရဲ၊ ေျပာရဲဆိုရဲ၊ လုပ္ရဲကိုင္ရဲတဲ့သူ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္တယ္။အဲဒါကို အဓိပၸာယ္ေျပာင္းျပန္ေကာက္လိုက္ရင္ ကိုယ့္အေပၚမွာ မွီခိုေနေအာင္၊ ေၾကာက္ေနေအာင္၊ အားငယ္တတ္ေအာင္ လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ခ်စ္ရာမေရာက္ေတာ့ဘူး။တကယ္တမ္းစဥ္းစားၾကည့္ရင္ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္က ဘယ္အခ်ိန္မွာ တကယ္အခ်စ္ဆံုးျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ သူလည္း သူ႕အားသူကိုးႏိုင္တဲ့သူ၊ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးႏိုင္တဲ့သူ၊ သူမရွိလည္း ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေနသြားႏိုင္တဲ့သူ၊ ကိုယ္မရွိလည္း သူ႕ဘ၀သူ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနသြားႏိုင္တဲ့သူ၊ ဒီလိုလူႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းသာလွ်င္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ တကယ္အစစ္အမွန္ခ်စ္တယ္လို႕ ေျပာလို႕ရမယ္။ေမတၱာေတြအားလံုးကို ျခံဳျပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္ရင္ တူတဲ့အခ်က္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ ပိုျပီးေတာ့ သိေစခ်င္တယ္၊ တတ္ေစခ်င္တယ္။ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ ရပ္တည္ေစခ်င္တယ္။ ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႕ကုိယ္ ဆံုးျဖတ္ျပီးေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ကို တန္ဖိုးရွိရွိ ေနတတ္ေစခ်င္တယ္။ လြတ္လပ္တဲ့သူ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ တရားအားထုတ္ျပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်းမ္း ေနတတ္တဲ့သူ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒါေမတၱာပဲေနာ္။ေမတၱာဆိုတာ အက်ိဳးကို လိုလားျခင္း ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားမွေနာ္။ အက်ိဳးကို လုိလားျခင္းဆိုေတာ့ အက်ိဳးဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လိုလဲ ဆိုတာ သိမွျဖစ္မယ္။ အက်ိဳးကိုလိုလားျခင္း ဆိုတာဟာ အသိဥာဏ္ရွိမွ ျဖစ္ႏိုင္တာေနာ္။ ဘယ္ဟာ ေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာ မေကာင္းဘူး ဆိုတာ မသိဘဲနဲ႕ အက်ိဳးကို လိုလားတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဥာဏ္ရွိမွ ေမတၱာရွိတယ္။တကယ္အဆင့္ျမင့္တဲ့ ေမတၱာမွာ အသိဥာဏ္ဟာ ပါေနတယ္။ ရင့္က်က္မႈပါေနတယ္။ ေမတၱာနဲ႕တြဲျပီး အဲဒီအသိဥာဏ္နဲ႕ ရင့္က်က္မႈကိုပါ ျမင္ရတယ္။ ေမတၱာစစ္ရဲ႕သေဘာကို ၾကည့္ရင္းနဲ႕ ကိုယ့္ရဲ႕ ရင့္က်က္တဲ့ လူၾကီးဆန္တဲ့ သေဘာထားနဲ႕ အသိဥာဏ္ကို ျမင္ေနရတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီေမတၱာရဲ႕ ေအးခ်မ္းမႈကိုလည္း အျပည့္အ၀ သိလို႕ရတယ္။ေမတၱာဆိုတာဟာ ကိုယ့္စိတ္အတြက္ အဟာရတမ်ိဳး ျပန္ျဖစ္သြားတယ္ေနာ္။ သူတစ္ပါးအတြက္လည္း အဟာရျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္အတြက္လည္း အဟာရျဖစ္တယ္။It is actually impossible to forsake our own spiritual development in favour of someone else's.
ကိုယ့္မွာ ေလးနက္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အသိဥာဏ္နဲ႕စိတ္ဓါတ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ မလုပ္ဘဲနဲ႕ သူတစ္ပါးမွာ ေလးနက္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အသိဥာဏ္နဲ႕စိတ္ဓါတ္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လုပ္မေပးႏိုင္ပါဘူး။သူတစ္ပါးရဲ႕ စိတ္ဓါတ္နဲ႕အသိဥာဏ္ေလးနက္မႈ၊ ရင့္က်က္မႈ၊ ျမင့္ျမတ္မႈ၊ရွိလာေအာင္ ကိုယ္က အေထာက္အကူ ေပးေလေလ ကိုယ့္မွာလည္းပဲ ေလးနက္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႕အသိဥာဏ္ ပိုျပီးေတာ့ ၾကီးမားလာေလေလပဲ ျဖစ္လာတယ္။ကိုယ္က တရားအားထုတ္လို႕ ေအးခ်မ္းလာေလေလ ပိုျပီးေတာ့ ခ်စ္တတ္လာေလေလ ျဖစ္လာတယ္။ ပိုျပီး သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္တဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ ေမတၱာမ်ိဳးနဲ႕ ခ်စ္ႏိုင္ေလေလ တရားဘက္ကလည္း ပိုျပီး အေထာက္အကူ ရေလေလပဲ။ပစၥည္းဥစၥာ ျပည့္စံုရံုနဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ၊ စိတ္ေက်နပ္မႈ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈကိုရမွ ပိုျပီး စိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊ ေက်နပ္တယ္။ ငါ့မွာ ငါ့ကို တကယ္ခ်စ္ခင္ေလးစားတဲ့၊ တန္ဖိုးထားတဲ့ မိတ္ေဆြေတြ ရွိတယ္။ ငါ့မွာ အခက္အခဲရွိရင္ သူတို႕ ငါ့ကို ပစ္မထားဘူး။ ၾကည့္ရႈၾကမယ္။ ကူညီၾကမယ္ ဆိုျပီးေတာ့ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈျဖစ္တယ္။ ေမတၱာကသာ စိတ္ကို လံုျခံဳမႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ကိုယ့္ကိုယ္ကို မလံုျခံဳတဲ့သေဘာ၊ စိတ္မခ်တဲ့သေဘာ၊ စိတ္မေအးတဲ့သေဘာဟာ အမွန္မွာ ေမတၱာကင္းမဲ့လို႕ ျဖစ္တာပဲ။ လူေတြက ေမတၱာကင္းေလေလ မလံုျခံဳမႈက ပိုမ်ားေလေလပဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္က သူတစ္ပါးကို မခ်စ္တက္၊ မခင္တက္၊ မယံုၾကည္တတ္တဲ့သူဟာ သူတစ္ပါးကလည္း ကိုယ့္ကို ခ်စ္လိမ့္မယ္၊ ခင္လိမ့္မယ္လို႕ မယံုဘူး။ တကယ္လံုျခံဳမႈဆိုတာဟာ ပစၥည္းဥစၥာမွာ မရွိဘူး။ ေမတၱာမွာပဲ ရွိတယ္။သူတစ္ပါးကို ေမတၱာ၊ ဂရုဏာထားတယ္။ သူတစ္ပါးကို ေကာင္းေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ စိတ္မွာ လံုျခံဳေနမယ္၊ အင္အားေတြရွိေနမယ္၊ ေၾကာက္ရြံ႕အားငယ္ေနတာ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ကိုယ္က အမ်ားအေပၚမွာ ခ်စ္ခင္မႈ၊ ေမတၱာ၊ ဂရုဏာ တကယ္ထားႏိုင္တယ္၊ ကိုယ့္ကို ခ်စ္တဲ့ခင္တဲ့လူေတြ မ်ားမ်ားရွိတယ္ဆိုရင္ စိတ္မွာ အင္မတန္လံုျခံဳပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ေမတၱာကိုပဲ အင္မတန္လံုျခံဳတဲ့ သံခ်ပ္ကာအကၤ်ီလို႕ သေဘာထားျပီးေတာ့ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ကိုယ္ရဲ႕ေမတၱာကိုပဲ စည္းရိုးသေဘာမ်ိဳးနဲ႕ ထားျပီး ေနမယ္ဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ လံုျခံဳမႈ၊ ျပည့္စံုမႈသေဘာမ်ိဳး ခံစားရလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ေမတၱာ၊ ကိုယ့္ရဲ႕သတိ၊ သမာဓိေၾကာင့္ အင္မတန္ တည္တည္ၾကည္ၾကည္၊ ၾကည္ၾကည္လင္လင္၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္သြားလာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ပါတယ္။ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က စည္းကမ္းရွိရွိ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း မေနဘဲနဲ႕ သားသမီးကို စည္းကမ္းရွိေအာင္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ေနတတ္ေအာင္ သင္ေပးလို႕ မရဘူး။ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က စည္းကမ္းမရွိရင္ သူတစ္ပါးကို စည္းကမ္းရွိေအာင္ သြန္သင္ဆံုးမလို႕ မရႏိုင္သလို ကိုယ့္ကိုယ္ကို မခ်စ္ရင္လည္းဘဲ သူတစ္ပါးကို ခ်စ္ဖို႕ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က စည္းကမ္းနဲ႕ေနမွသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ရာေရာက္တယ္။ ျပီးမွ သူမ်ားကို စည္းကမ္းနဲ႕ေနေအာင္ အကူအညီ ေပးရမယ္။ ဒါမွ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း ခ်စ္ရာေရာက္သလို သူတစ္ပါးကိုလည္း ခ်စ္ရာေရာက္တယ္။လူတိုင္းလိုလိုပါပဲ တကယ္ေတာ့ မမွတ္မိၾကလို႕ပါ၊ တစ္ဘ၀ မဟုတ္တစ္ဘ၀မွာေတာ့ မိဘနဲ႕သားသမီး၊ ဆရာနဲ႕တပည့္ ေတာ္ခဲ့ၾကမွာပါ။ သံသရာမွာ မေတာ္စပ္ဘူးတဲ့သူ မရွိပါဘူးလို႕ ဘုရားေဟာထားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီသေဘာေလးကို ျပန္ဆင္ျခင္မိတဲ့အခါမွာ ေတြ႕ရသမွ် လူတိုင္းကို ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။သူ႕ကိစၥတစ္ခုခုကို ကိုယ္က တတ္ႏိုင္တုန္း ပစၥည္းနဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အၾကံဥာဏ္နဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး လုပ္ေပးလိုက္ရတာဟာ ငါ့အတြက္ အခြင့္ထူးၾကီးတစ္ခုကို ရတာပါလားလို႕ ခံစားတတ္ရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ားေကာင္းမလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ေက်နပ္စရာေကာင္းမလဲေနာ္။ ဒါဟာ ရပိုင္ခြင့္တစ္ခု မဟုတ္ဘူး၊ အခြင့္ထူးတစ္ခု ရတာပါ။တကယ္ခ်စ္ရင္ နင္ ငါ့ေက်းဇူးကို မသိပါဘူးလို႕ မေျပာပါနဲ႕။ နင္တို႕ေက်းဇူးကန္းတယ္လို႕ မေျပာလိုက္ပါနဲ႕။ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုေတာ့ ဒီလိုေျပာလိုက္ရင္ အဓိပၸာယ္က ေႏွာင္ၾကိဳးပါေနတယ္၊ လြတ္လပ္တဲ့ေမတၱာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေပးႏိုင္ရင္လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ပဲ ေပးလိုက္ပါ။ မေပးႏိုင္ရင္လည္း မေပးႏိုင္မွန္း သိလိုက္ပါ။ အျပစ္မတင္ပါနဲ႕။ အတင္းအၾကပ္ ေက်းဇူးတင္ခိုင္းလို႕ မရပါဘူး။မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ စိတ္မခ်မ္းသာျဖစ္ရတာက ကိုယ့္ဘက္ကသေဘာထား တကယ္မမွန္လို႕ပါေနာ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားေနေသးလို႕ပါ။ အဲဒီေတာ့ တကယ္အဆင့္ျမင့္တဲ့ေမတၱာကို မထားႏိုင္ေသးခင္မွာ ကိုယ့္ေမတၱာမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါေနေသးတယ္ ဆိုတာေလးကိုေတာ့ ရိုးရိုးသားသား သတၱိရွိရွိသိပါ။ ငါဟာ တစ္ခုခုေမွ်ာ္လင့္ေနေသးတယ္။ ငါ့ေမတၱာဟာ တကယ့္လြတ္လပ္တဲ့ေမတၱာ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ အဲဒါကို သိတာဟာ ပထမအဆင့္ အေရးၾကီးဆံုးပဲေနာ္။ ဒီအခ်က္ကို အဓိကထား ေျပာခ်င္တာပါ။ငါ နင့္အေပၚမွာ ဒီလိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ထားေနတယ္ဆိုတာကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာၾကည့္စမ္းပါ။ ရိုးရိုးသားသား ေျပာလိုက္ပါ။ ကိုယ့္ဘက္က ဘာေမွ်ာ္လင့္တယ္ဆို ေျပာျပတာပဲ။ေမတၱာဟာ မေနာကံတစ္ခုတည္းနဲ႕ မရဘူး။ ေမတၱာမေနာကံ ရွိသလို ေမတၱာ၀စီကံလည္း ရွိရဦးမယ္၊ ေမတၱာ ကာယကံလည္း ရွိရဦးမယ္။ စိတ္ထဲကေတာ့ ခ်စ္ပါတယ္၊ ပါးစပ္ကေတာ့ ဘာမွမေျပာဘူး လို႕ေနၾကတာ ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုေနလို႕ မျဖစ္ဘူး။ ဘယ္ေလာက္အသက္ၾကီးၾကီး ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့ အမူအရာကို ျပဖို႕လိုတယ္။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာကို ေျပာဖို႕လိုပါတယ္။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေလးနက္တဲ့ စစ္မွန္တဲ့ ၾကီးမားတဲ့ ေမတၱာနဲ႕ ခ်စ္တတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဟာ လူ႕သဘာ၀ျဖစ္တယ္၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ သဘာ၀ျဖစ္တယ္၊ ဒါေတြဟာ လူ႕အရည္အခ်င္းလည္း ျဖစ္တယ္။ ငါလည္း အက်ိဳးရွိေအာင္၊ သူတစ္ပါးလည္း အက်ိဳးရွိေအာင္ မွ်မွ်တတ လုပ္မယ္၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္ဆန္မလုပ္ပါဘူးဆိုျပီး ဆင္ျခင္လိုက္ရင္ လူပီသတဲ့စိတ္ထား ျဖစ္သြားျပီ။ ေမတၱာ၊ ဂရုဏာဆိုတာလည္း လူ႕သဘာ၀ပါပဲ၊ သမာဓိဆိုတာလည္း လူ႕သဘာ၀ပဲ။ လူတိုင္းမွာ ပင္ကိုယ္သဘာ၀ မေနနဲ႕ရွိျပီးသားပဲ။ ေလ့က်င့္ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ေပးလို႕ရွိရင္ ပိုအားေကာင္းလာႏိုင္တာပဲ။အထင္ၾကီးတာေတြ၊ အထင္ေသးတာေတြ ရွိေနရင္လည္း ပြင့္လင္းရိုးသားတဲ့ေမတၱာနဲ႕ ဆက္ဆံလို႕မရေတာ့ဘူး။ ဒါေတြ ဘာမွမရွိေတာ့တဲ့အခါမွ လူကို လူလိုျမင္လာတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ေမတၱာကို ေပးႏိုင္လာတယ္။ ကိုယ္က စစ္မွန္တဲ့ေမတၱာကို ေပးႏိုင္ဖု႕ အေရးၾကီးပါတယ္။ ရဖို႕ကေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ရမွ ပိုေကာင္းပါတယ္။အမ်ားအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေပးျပီး ဂုဏ္ေဖာ္လြန္းရင္ သူမ်ားေက်းဇူးမတင္ေတာ့ဘူး။ ဂုဏ္မေဖာ္ေလေလ အမ်ားက သူတို႕ကို ပိုခ်စ္ေလေလပဲ။ ခ်စ္တာကိုလိုခ်င္လြန္းလို႕ မရဘူးေနာ္။ မလိုခ်င္ရင္ အလိုအေလ်ာက္ ရတယ္။ကိုယ္က စစ္မွန္တဲ့ေမတၱာနဲ႕ ခ်စ္ႏိုင္ဖို႕၊ ေပးႏိုင္ဖို႕က ကိုယ့္အတြက္ အေရးၾကီးဆံုးနဲ႕ အေကာင္းဆံုးပဲ။ အဲဒါဟာ အင္မတန္ရင့္က်က္တဲ့ တည္ျငိမ္တဲ့ ေအးခ်မ္းတဲ့ သေဘာထားၾကီးတဲ့ ေမတၱာစိတ္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီစိတ္က အားရစရာ ေက်နပ္စရာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ရုပ္ပိုင္းအားျဖင့္ ကိုယ့္မွာ လိုအပ္တဲ့အရာေတြကို သူတစ္ပါးက ကူညီတယ္။ ေထာက္ပံ့တယ္။ ေနမေကာင္းျဖစ္တဲ့အခါ ျပဳစုေပးတယ္။ ဒါေတြ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ပိုင္းအားျဖင့္ ဘယ္သူ႕အေပၚမွာမွ မွီခိုမႈ၊ အားကိုးမႈ မရွိသင့္ဘူး။ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးပါ။ သတိနဲ႕ေမတၱာကို အေဆာင္အျဖစ္ထားပါ။                                                                                                                                                                                                                                                    


ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက

No comments:

Post a Comment